czwartek, 26 lutego 2015

Mydełka glicerynowe - krok po kroku - tutorial

Witajcie :)



Tak jak obiecałam, tak dzisiaj z opóźnieniem pojawia się tutorial o mydełkach glicerynowych.
Taka zabawa jest świetnym pretekstem do nauki o higienie, podczas wykonywania mydełek można omówić zasady prawidłowego mycia rączek a gdy mydełka będą gotowe, wszystkie dzieciaczki zasady mogą przećwiczyć w praktyce :)
Ale do rzeczy :)

Co nam będzie potrzebne?

1. Baza mydlana glicerynowa - transparentna lub biała
Są różne, jedne z kozim mlekiem, inne dla alergików, żelowe, w kostce itp.
Jak widzicie ja obecnie posiadam transparentną :)


2. Barwniki do bazy mydlanej


2. Olejki eteryczne (bezpieczne dla skóry, nie wywołujące uczuleń i podrażnień)



4. Foremki takie sylikonowe na babeczki czy do lodu :) Świetnie sprawdzą się też kubeczki po serkach itp.


5. Dodatki ja tym razem użyłam zawieszek, ale można dodać też susz (lawenda i inne zioła), skórkę pomarańczową, cytrynową, ziarna kawy, brokat mini zabaweczki i co tylko wpadnie nam do głowy.



6. Kubeczek lub miseczka i patyczek do mieszania


Ok, gdy już wszystko mamy przygotowane, czas rozpocząć produkcję mydełek :)

Nie wszystkim czynnościom robiłam zdjęcia, gdyż cała procedura jest dziecinnie prosta :)

Krok po kroku :)
1. Od bazy mydlanej odcinam potrzebny mi kawałek (na oko), na początek najlepiej odciąć mniejszy, gdyż baza szybko zastyga i za pierwszym razem lepiej popróbować na mniejszej ilości ;)
Mój kawałek tnę na mniejsze kosteczki, wtedy o wiele szybciej się rozpuści :)


2a. Do wybranej foremki lub foremek wsypuję dodatki :) W moim przypadku były to zawieszki

2b.Kubeczek wkładam do mikrofalówki, ustawiam na największą temp, i co ok. 10-15 sek sprawdzam stan bazy (uwaga! bazy nie można zagotować)

3.Gdy baza jest już roztopiona wkrapiam do niej kroplę barwnika (im więcej tym mydełko będzie ciemniejsze) oraz parę kropli olejku o wybranym zapachu i całość mieszam patyczkiem

4.Całość przelewam do przygotowanej wcześniej foremki i czekam aż masa zastygnie i będzie zimna


5.Gotowe mydełko wyciągam z foremki, można je już zapakować w celofan i ozdobić :)


Tutaj możecie kupić wszystko co będzie potrzebne do zrobienia mydełek :)

http://www.ecoflores.eu/

Mam nadzieję, że tutorial Wam się przyda i że wszystko wyjaśniłam w miarę jasno ;)

Jak tylko zrobicie już swoje mydełka koniecznie zróbcie im zdjęcia i prześlijcie je na adres warsztaty.artystyczneflo@gmail.com z dopiskiem "Kreatywne mydełka"
opublikuję je na stronie i na naszym fan page :)

a tymczasem żegnam się z Wami i kusze jutrzejszym wpisem :) Będzie tutorial zakładkowy ;)



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Kreatywne zabawy Template by Ipietoon Cute Blog Design